Politica la romani

Site de informatie si analiza politica

Archive for 22 decembrie 2008

Iliescu huiduit şi lovit cu ouă, la comemorarea a 19 ani de la Revoluţie (Realitatea TV)

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

Iliescu a fost din nou protagonistul unor scene violente la festivităţile prilejuite de comemorarea a 19 ani de la Revoluţie.

Fostul preşedinte al României a fost huiduit şi agresat verbal de către un bărbat de 78 de ani. Mai mult, acesta a aruncat cu ouă în Iliescu. Bătrânul a fost imobilizat imediat de ofiţerii SPP şi a fost reţinut de poliţie.

La câteva ore după incidentul din Piaţa Revoluţiei, fostul preşedinte a fost huiduit şi la manifestările din faţa Televiziunii Române.

Un bătrân a încercat să se apropie de fostul preşedinte al României şi, pentru că nu a reuşit, a început să-l înjure şi să arunce cu ouă în el. A fost înlăturat ulterior de poliţie şi de jandarmi.

„Nu scapă el, bolşevicul Iliescu, care mi-a omorât copiii. 17 ani am făcut la Aiud şi părinţii i-a împuşcat la canal. Este o ruşine naţională” a strigat bătrânul către camerele de vederi.

Ion Iliescu a declarat pentru Realitatea TV că ultimele incidentele nu sunt decât actele unor dezaxaţi. „E ura tâmpită a unor oameni lipsiţi de cultură, lipsiţi de moralitate elementară şi de respect”, a declarat Ion Iliescu.

Posted in NEWS | Etichetat: , , , , , , , , | 1 Comment »

Nastase ataca Alianta PSD-PD-L. Guvernul Boc, tapul ispasitor al lui Basescu (Gardianul)

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

Liderul PSD, Adrian Nastase, a sustinut, ieri, ca Executivul condus de Emil Boc  a fost creat “pentru ca Traian Basescu sa aiba un «tap ispasitor» in lunile urmatoare si o viata mai usoara la prezidentialele din 2009”.

“Sunt convins ca presedintele nu se va abate de la traditia pe care el insusi a instituit-o, prin lansarea unui scandal major la inceputul fiecarui an. De aceea, nu cred ca anul 2009 va fi o exceptie din acest punct de vedere”, a mai precizat Adrian Nastase.

In acest context, presedintele Consiliului National al PSD a sustinut ca este sceptic cu privire la perspectivele Aliantei PSD-PD-L. Noul guvern este investit astazi de catre Parlament. Ulterior, potrivit procedurilor,  membrii Cabinetului Boc trebuie sa depuna juramantul in fata presedintelui Traian Basescu.

citeste articolul

citeste si:
Solcanu: Îmi cer scuze membrilor PSD Iaşi că l-am recomandat şi sprijinit pe Nichita (Gardianul)

Posted in NEWS | Etichetat: , , , , , , | Leave a Comment »

Congres extraordinar UDMR, inainte de europarlamentare (Romania Libera)

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

Presedintele UDMR, Bela Marko, a anuntat duminica, la reuniunea de la Targu Mures a Consiliului Reprezentantilor Unionali (CRU), ca in 2009, Uniunea va avea trei mari provocari: organizarea unui Congres extraordinar, alegerile europarlamentare si cele prezidentiale – relateaza agentia NewsIn, preluata de site-ul Ziare.com.

“Am stabilit ca la fiecare doi ani vom face un congres extraordinar de remaniere, in ceea ce priveste statutul si alte aspecte. Este foarte important ca nu avem la dispozitie nici jumatate de an pentru pregatirea alegerilor europarlamentare care vor avea loc in 4-7 iunie, deci trebuie sa ne pregatim. Si nu in ultimul rand, alegerile prezidentiale”, a spus liderul UDMR, la incheierea lucrarilor CRU.

citeste articolul

citeste si:
UDMR vrea un pact interetnic cu partidele romanesti (Romania Libera)
Tokes: UDMR a facut prostitutie politica (Romania Libera)

Posted in NEWS | Etichetat: , , | Leave a Comment »

Marko Bela: Traian Basescu si PD-L nu au dorit cu adevarat ca UDMR sa participe la guvernare (Ziua)

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

Presedintele UDMR, Marko Bela, a declarat, duminica, la prima intrunire a Consiliului Reprezentantilor Unionali (CRU) de dupa alegeri, ca nu crede ca presedintele Traian Basescu si PD-L au dorit cu adevarat ca UDMR sa participe la guvernare, relateaza NewsIn.

„De aceea a avut dreptate seful statului cand, dupa alegeri, am discutat mult, la Cotroceni, despre opinia sa ca, indiferent de componenta guvernului, UDMR, respectiv reprezentanta maghiara, trebuie sa faca parte din guvern. A fost o opinie clara, limpede exprimata, care a facut posibil sa trecem, si noi, si domnia sa, peste deosebirile de opinii politice de pana atunci.

Transpunerea consecventa in practica a acestei pozitii ar fi putut fundamenta, pentru o lunga perioada de timp, relatiile de parteneriat romano-maghiare care par, acum, sa se rupa. Regret ca nu s-a intamplat astfel. E posibil ca numai eu am crezut, in mod naiv, ca suntem de aceesi parere, ca vedem viitorul in acelasi mod, deoarece evolutiile ulterioare arata altceva: poate ca seful statului si Partidul Democrat Liberal nici nu au vrut sa duca pana la capat acest proiect (participarea UDMR la guvernare, n.r.) si, astfel, s-a creat o noua situatie, asupra careia trebuie sa meditam foarte serios, noi toti”, a declarat Marko Bela, in discursul tinut in fata reprezentantilor CRU.

citeste articolul

Posted in NEWS | Etichetat: , , , , , , | Leave a Comment »

Ministrul desemnat al Sănătăţii, Ion Bazac, a demisionat de la conducerea firmei Forza Rossa (Antena 3)

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

Ion Bazac, ministrul desemnat de PSD pentru portofoliul Sănătăţii, a demisionat joi din funcţia de preşedinte al Forza Rossa, reprezentantul mărcii Ferrari în România, în urma avizului favorabil primit de la comisiile pentru sănptate din cele două Camere.

În urma demisiei lui Bazac, preşedinte al Forza Rossa devine Stefano Albarosa, CEO Cefin Holding şi co-acţionar al reprezentanţei Ferrari în România, anunţă Mediafax.

Firma, înfiinţată în aprilie 2007, este deţinută de soţii Ion şi Camelia Bazac cu 47,5, respectiv 5% şi Central European Finance din Luxemburg cu 47,5% din acţiuni.

Firma care importă maşini Ferrari în România a înregistrat în 2008 o cifră de afaceri de 6 milioane de euro, livrând 16 maşini Ferrari şi având comenzi pentru încă 48 de modele.

citeste articolul

Posted in NEWS | Etichetat: , , , , | Leave a Comment »

Politicieni cu dosar penal s-au instalat în Parlament, unii chiar în funcţii importante (Realitatea TV)

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

Politicieni vizaţi de procurori s-au instalat fără probleme în funcţii cheie din Parlament, iar alţi noi parlamentari sunt susţinuţi de persoane cercetate penal din partidele de la putere, în tot acest timp ministrului Cătălin Predoiu revenindu-i greaua misiune de a suspenda monitorizarea justiţiei.

citeste articolul

Posted in NEWS | Etichetat: , , , | Leave a Comment »

Solcanu: PSD nu are un candidat credibil pentru preşedinţie (Realitatea TV)

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

Fostul senator PSD, Ion Solcanu, a declarat astăzi, cu ocazia bilanţului activităţii de senator din ultimii 18 ani, că PSD nu are momentan un candidat credibil pentru preşedinţie şi a subliniat că social-democraţii au negociat „în genunchi” formarea noului Guvern.

Fostul senator de Iaşi a mai spus că nu este exclus un exod de parlamentari PSD la PD-L, având în vedere că democrat-liberalii au nevoie de încă 20 de aleşi pentru a guverna alături de UDMR.

citeste articolul

Posted in NEWS | Etichetat: , , , | Leave a Comment »

Membrii Cabinetului Boc s-au întâlnit la Palatul Parlamentului (Realitatea TV)

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

Membri ai Cabinetului Boc, neînvestit încă, au precizat că reuniunea de duminică după-amiază are un caracter informal. „Trebuie să ne cunoaştem şi noi mai bine, în această formulă”, a spus unul dintre miniştrii validaţi de comisiile parlamentare.

Un alt membru al Cabinetului Boc a explicat că este nevoie de stabilirea unui program, astfel încât, în funcţie de cum decurge învestirea la Parlament şi de momentul depunerii jurământului, la Palatul Cotroceni, să se ştie dacă se poate ţine prima şedinţă de Guvern luni seara sau marţi dimineaţa.

În privinţa agendei, se pare că nu a fost stabilită încă, însă este vorba despre Legea care stabileşte structura Guvernului şi despre măsuri economice. Una dintre priorităţile Cabinetului, după cum preciza un ministru, este însă Legea bugetului pe anul 2009, dar care nu va fi aprobat în prima şedinţă a noului Cabinet.

Posted in NEWS | Etichetat: , , , , , | Leave a Comment »

Iliescu atacat cu monede şi huiduit, la comemorarea eroilor Revoluţiei

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

Ceremonia de comemorare a eroilor Revoluţiei nu a fost lipsită de incidente. Ion Iliescu a fost atacat cu monede de revoluţionari, împins în îmbulzeala creată şi huiduit. A fost nevoie de intervenţia SPP-iştilor pentru ca fostul preşedinte al României să scape de furia revoluţionarilor.

Incidentul a avut loc în această dimineaţă în Cimitirul Eroilor. Mai mulţi revoluţionari nu au fost de acord ca Ion Iliescu să ţină un discurs cu ocazia manifestărilor din cimitir.

Aceştia au aruncat cu monede în Ion Iliescu. Mai mult, au vrut să arunce şi cu ouă stricate. Cei prezenţi l-au numit pe Iliescu „masacrator” şi au susţinut că monedele au reprezentat cei 30 de arginţi care se aruncă trădătorului.

NOTA: Nu sunt de acord cu acest gen de manifestari, care dovedesc lipsa de civilizatie si poate cultura. Pe de alta parte, nimeni nu cred ca a facut pana acum legatura intre aruncarea cu monede in Iliescu si faptul ca unul dintre cei care l-a huiduit i-a strigat „Dead Man Walking”.

Pe de alta parte, asa cum se poate constata aici, in datina romaneasca exista o legatura intre mort si monede.

„Românul a păstrat multe obiceiuri şi crezuri din timpul păgânismului, pierzând simţul mitologic acelor datini”, arata Wikisource. „Aşa el, fără a se gândi la libaţiile vechilor romani, crede că e de augur bun a sufla în faţa apei sau a vântului dintr-un vas şi chiar a vărsa o parte din băutură pân-a nu duce vasul la gură.

Acest soi de libaţie el o face, pentru ca să alunge nălucile morţilor ce zboara prin lume şi se amestecă în faptele oamenilor. Asemenea, este în ţară o datină veche, de a pune câte o mică monedă în mâna fiecărui mort, când este a-l înmormânta, şi aceasta poporul o face fără a se gândi la antica obolă a lui Caron„.

Posted in ANALIZE SUBIECTIVE, NEWS | Etichetat: , , , , , , , , | Leave a Comment »

Mitrea: „Până nu-i rup beregata lui Geoană nu mă las!“ (EvZ)

Posted by budesh pe decembrie 22, 2008

„Într-o înregistrare audio, Miron Mitrea îşi dezvăluie planul de a se răzbuna pe preşedintele PSD.

Războiul Mitrea – Geoană este departe de a se fi sfârşit, chiar dacă, la ultima înfruntare, câştigă tor a ieşit preşedintele PSD. Într-o conversaţie telefonică, „la nervi“, primită la redacţia EVZ dintr-o sursă anonimă, Mitrea promite să se răzbune crunt pe Geoană. Printre altele, şi pentru că l-a împiedicat să obţină funcţia de vicepreşedinte al Senatului”, arata EvZ.

Inregistrarea audio in cauza este foarte slaba calitativ si nu se intelege ce spune Miron Mitrea. Stim ca acesta este barbatul care vorbeste, pentru ca am ascultat cuvintele rostite, pare-se, de Mitrea, de mai multe ori, pe Realitatea TV si parca l-am recunoscut. Nu este insa o inregistrare certificata.

Trebuie astfel sa-i credem pe cuvant pe colegii de le Evenimentul Zilei, ca lucrurile stau asa cum spun ei. Miron Mitrea pare a discuta cu cineva la telefon si inregistrarea este facuta probabil din apropierea sa. Vom prezenta mai jos transcriptul acestei inregistrari, asa cum sustine tot EvZ ca este aceasta:

Am vrut să candidez la funcţia de vicepreşedinte al Senatului şi mi-a spus că nu pot, că e funcţia PC-ului. Că e un protocol secret semnat de el şi Dan Voiculescu. Până nu e aprobat de Consiliul Naţional, nu e valabil.

Aşa că eu candidez. Şi după o oră jumate de scandal cu nea Dan, îmi pare rău că mă cert cu Dan Voiculescu, după o oră jumate de ceartă zice să supunem la vot dacă desfiinţăm protocolul cu PC-ul sau nu.

Eu am zis că vreau să candidez… Tu mă ştii că-s încăpăţânat. Bineînţeles!… Nu ştiu… Dacă e un protocol semnat, el nu e valabil. Şi supune el la vot… Bă, dacă faci vot, fă-l secret, nu vot deschis, să fie frică la el. Şi ăia 30 de zăpăciţi… Eu am plecat. Am văzut că nu mă lasă…

Au votat 30 de papagali. Papagali… oameni simpli, pe care i-a păcălit Geoană. Că, domnule, dacă nu se votează, nu mai e valabil protocolul, nu se mai face guvernarea. Auzi! Iese PC-ul. Şi dacă iese PC-ul, toate actele nu mai sunt valabile. Nu mai spune, mă!

Şi i-am spus: bă, minţi, nu-i adevărat! Nu, domnule. Şi votează ăia că nu am voie să candidez. M-am dus la crâşmă, am mâncat la restaurant, frumos, şi mă sună ăştia că nu intră PDL-ul în sală. Ăştia de la PDL, bă, vezi că nu intrăm în sală cu Voiculescu. Refaceţi votul.

Geoană nu poate. Orice face, trebuie să-l ajute şi pe Voiculescu….

Bă, eu nu mă las, tu ştii că nu mă las. Că le e frică… Le-am spus în şedinţă. Ei ziceau să mă retrag. Eu nu mă retrag, mă! Faceţi voi şmecherii şi mă daţi la o parte… De trei ore stă parlamentul blocat… Asta-i viaţa, bă, băiete, e complicată… Ce?… Nu-l mai las, bă. Mi-am băgat colţii în gâtul lui, până nu-i rup beregata nu mă las! Nu-s probleme.

Sunt cu colţii în beregata lui şi nu-i dau drumul! Nu-i dau drumul! Mie îmi pare rău că l-am băgat pe Dan Voiculescu în treaba asta. Eu chiar n-am nicio treabă cu ăsta. Dar cu Geoană am. Cu Geoană am. Cu Geoană am probleme. Mi-am băgat dinţii în beregată şi nu-i mai scot. Asta e!…

Eşti băiat deştept, mă cunoşti… hehehe… Numai lu’ ăla i-am rupt beregata, nu-l las… Hrebenciuc controla acolo… La următoarea şedinţă mai atac o dată, mai atac o dată, şi mai atac o dată, până îi rup. Că n-au nimica, nu mai au niciun sprijin. Că ieri (joi la şedinţa CEx al PSD, unde s-au votat miniştrii social-democraţi – n.r.) i-am făcut.

Tu ai înţeles ce s-a întâmplat. Tu eşti băiat deştept. Ieri a fost 4-0 pentru mine. I-am spart. Şi pe Vanghelie, şi pe toţi. Am rămas eu singur, dar mi-am adus trupa din ţară, ai văzut. Mi-am adus cavaleria. Au venit băieţii mei serioşi, ce dracu’… Da, îţi povestesc eu… Pup-o pe naşa! Mai vorbim. Pa, pa!

Posted in ANALIZE SUBIECTIVE, DOCUMENT, NEWS | Etichetat: , , , , , | Leave a Comment »